W tygodniu 12-15 listopada w naszej placówce skupiliśmy się na poznaniu właściwości
powietrza. Aby móc je najlepiej zrozumieć wykorzystaliśmy metodę eksperymentu badawczego.
Dzięki niej wzbudziliśmy zainteresowania dzieci otaczającym światem, uświadomiliśmy im fakt
istnienia powietrza jako składnika życia na Ziemi, kształciliśmy postawę badawczą oraz umiejętność
stawiania hipotez i wyciągania wniosków a także rozwijaliśmy funkcje informacyjną języka poprzez
wyjaśnianie i formułowanie wniosków oraz funkcji ekspresyjnej poprzez wytwarzanie pomysłów.
Podczas zajęć staraliśmy się sprawdzić i odpowiedzieć na pytania takie jak:
Czy ludzie potrzebują powietrza?
Czy można zobaczyć powietrze?
Gdzie ukrywa się powietrze?
Czy możemy je poczuć?
Jak ono pachnie?
Czy je słychać?
Czy ogień potrzebuje powietrza, aby płonąć?
Nie zabrakło też zabawy z powietrzem podczas której dzieci starały się utrzymać kolorowe piórko z
dala od podłogi.
W części plastycznej zajęć wykorzystaliśmy powietrze do namalowania kolorowego obrazu
przedstawiającego "Stworka - potworka" z rozdmuchanej plamy z farby.
Dzięki tym zajęciom wychowankowie poznali znaczenie powietrza dla życia na Ziemi,
rozbudzili swoje zainteresowania poprzez doświadczenia, wypowiadali się całymi zdaniami, wyrażając
swoje spostrzeżenia na temat właściwości powietrza oraz wyciągali logiczne wnioski z
przeprowadzonych prób badawczych.